Ücretsiz Evden Eve Nakliyat

Günümüz pandemi sürecinde eşya taşıma süreci zorludur. Ayrıca kentsel dönüşümle zorunlu taşıma süreci ile beraber deprem riskleri taşıma zorunlu süreç haline gelmiştir. Özellikle son 5 yıl içerisinde devletin kentsel dönüşümü desteklediği birçok sosyal yardımlar bulunmaktadır. Evlerini taşımak zorunda kalan ancak bunun için maddi desteği olmayan ailelere; belediye veya devletin sosyal yardım kurumları aracılığıyla ücretsiz evden eve nakliyat hizmetleri bulunmaktadır. Bunun içinde Belediye ücretsiz eşya taşıma hizmeti ile kentsel dönüşüm nedeniyle evlerini bırakmak zorunda kalmadan hizmet alabilirler.

Sosyal devlet politika anlayışı ve gereğiyle maddi durumu yetersiz olan ailelere kira yardımı bulunmaktadır. Kira yardımı sunulduğu gibi eşya taşıma yardımı da sadece bir kereye mahsustur. Ancak eşya taşıma veya kira yardımı için bazı şartlar barındırır. Ayrıca Belediye ücretsiz iş yeri taşıma için yardım etmektedir. Başta İstanbul olmak üzere birçok belediyenin deprem riski ve kentsel dönüşüm projeleriyle sosyal yardım yapılmaktadır. Sizlerde ücretsiz evden eve nakliyat hizmeti almak için belgelerin eksiksiz olması gerekmektedir.

Ev Taşıma ve İş yeri Taşınma Yardımı İçin Gerekli Belgeler

Evinizi veya iş yerini taşıyacak olanın muhtaç olması ile beraber 6306 sayılı kanun çerçevesinde kentsel dönüşüm kapsamında gerçekleşmesi gerekmektedir. Bunun içinde sosyal devlet anlayışı ile belediyeler yardım için sorumludur. Göç yardımı nasıl alınır sorusu için bazı belgelerin olması şarttır. Alınan belgeler gerekli kamu kuruluşlarına iletilmesi gerekmektedir. Bu belgeler ile kentsel dönüşüm nedeniyle taşınmak zorunda kaldığınızı ve maddi gücünüzün yetmediğini ispatlamanız gerekmektedir. Ancak belgeler ile ispatlama yapabilirseniz ücretsiz nakliyat hizmetinden yararlanabilirsiniz. Aşağıda sizlere ücretsiz evden eve taşıma yardımı almanız için gerekli belgeleri sıraladık. Bunlar:

  • Kamu bankalarında müracaatçı adına açılmış banka hesap numarası
  • Evinizin veya iş yerinizin riskli yapı belgesi
  • Belediyeden alınacak başvuru formu
  • Kimlik belgesi ve fotokopisi
  • Taşınılacak yere ait yerleşim yeri belgesi
  • Kentsel dönüşüm yapılan yerde oturtulduğuna dair son 3 aylık fatura
  • Kentsel dönüşüm yapılacak yerde oturtulduğuna dair nüfus kayıt örneği ve ikametgah fotokopisi

Taşıma Yardımı Ne Kadar?

Gerekli belgeleri eksiksiz belediyeye verdikten sonra 1 veya 2 ay içerisinde, yardımı onaylanan vatandaşların belirtilen banka hesap numaralarına ödeme yapılmaktadır. İstanbul, Anakara, İzmir ve Antalya gibi illerde yapılan taşıma yardım fiyatları 1.500 ile 2.500 arasında değişmektedir. Taşıma yardım ücretleri için taşınacak il, ailedeki birey sayısı ve birçok sebep göz önüne alınarak belirlenmektedir.

Belediye taşıma yardımı sunarken birçok vatandaşın düşündüğü nakliye firmasını da onlar ayarladığıdır. Ancak bu yanlıştır. Sizler de nakliyeci firmalar ile görüşerek taşıma hizmeti için anlaşıyorsunuz. Anlaştığınız firmadan taşıma sonrasında fatura talep ederek belediyenin yetkili departmanına telim etmelisiniz.

Taşınma Yardımından Kimler Yararlanabilir?

Sosyal devlet kapsamında 6303 sayılı kanun ile birlikte kentsel dönüşüm zorunluluk edilmektedir. Bu sebeple evinizi taşıtmak istiyorsanız ve maddi durumunuz el vermiyorsa gerekli belgeler ile belediyeye başvurabilirler. Böylelikle çıkan sonuç ile evden eve taşımacılık yardımı alabilirler.